04.09.2010

hejhej :)

idag när jag vaknade kl 8 på morgon fick jag en liten "städkick" så jag började dammtorka lite ända tills jag kom till soffan...
vi har ju en vit skinnsoffa (kanska inte så smart att ha en vit som blir skitig fort men dom flesta svarta är ju enligt mig så fula). nu på sommarn när det har vart så varmt har vi nästan täckt hela soffan med badlakan bara för att vi inte ska glibba fast eller glida runt i svettet som antagligen hade bildats, men under dom där badlakanen döljde det sig en väldigt skitig soffa som jag inte stod ut med att se längre! och istället för att köpa en ny eller hänga ett fult tyg över så gjorde jag -det som är så skönt att man faktiskt kan göra med skinnsoffor, skrubba rent!

här ska ni få se en bild på när jag skrubbat 2/4 av soffan...



kan ni se vart det är skrubbat och vart det inte är? ;P

efter att sambon vaknat körde han mig till poolen så jag har legat där ett tag :) det känndes verkligen att september är här!, vattnet i poolen var inte lika varmt, mkt svalare vindar än tidigare!, man börjar inte paniksvettas nå mer när man kommer ut i solen.
jag som har pratat så mkt om hur mkt jag längtar till snön å kylan i happis kommer väl snart antagligen å längta tillbaka till sommarn, okej fast då inte till när vi har haft runt 45 grader...
sen tog jag en snabb dusch i "poolduschen" då jag drabbas av småpanik då jag har shampoo i håret, vatten i ögona när jag känner nått krypa upp längs benet på mig, men det visade sig bara va en söt liten ödla :)

efter nån timme kom sambon å hämtade mig så for vi till hans jobb å åt lunch :) det fick bli omelett för mig :)
smakade för första gngen BBQ-pringles som enligt mig inte alls va nå gott, men tycker man om chips med Johnny´s senap så är det ett måste!

dom senaste timmarna har jag och sambon legat i sängen och kollat twilight eclipse, börjar blir så trött på dom filmerna men det känns ju som att "har man sett ettan så måste man kolla dom andra också". även om jag och sambon sitter å klagar på att han aldrig biter henne (vi vill ju bara få allt överstökat) men näää dom ska bara ha nån anledning till att göra fler filmer så det kommer jag väl först få se i twilight nr 2012 (the final end)?... 


det var allt för idag.

xoxo <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0